Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



16 Aralık 2012 Pazar

Yılbaşı Ağacı İstiyoruuuummmmmm !

Benim için Defne'nin doğayı, hayvanları, bitkileri sevmesi, onları koruması ve onların yaşamına saygı göstermesi çok önemli. Bu yüzden yürümeye başladığından beri, ona "dokunarak/koklayarak/okşayarak sevmeyi" öğretmeye çalışıyorum. Elimden geldiğince, koparmasına, yolmasına, acıtmasına izin vermiyorum. Başkalarının hayatına saygı duyan, insanlarınkine de saygı duyar hesabı, "incelikli" yetiştirmeye çalışıyorum onu.

İşte bu yüzden, bu sene çam ağacı almayı çok istiyorum. Üstelik yapay olanlarından değil, bildiğiniz capcanlı olanlarından. Çünkü yılbaşından sonra, tam da ağaç dikme mevsiminde, Defneyle birlikte ağacımızı apartmanımızın bahçesine dikmeyi, onun büyüdüğüne şahit olmasını, yazın (aslında hiç gerekmese bile) ağacımızı sulamayı, arada budamayı, bir diğer canlının sorumluluğunu almasını ve onu sevmesini istiyorum.

Aklımda fıstık çamı var. Benim için çok güzel anıları olan fıstık çamı... Rahmetli dedeciğimle her sene gittiğimiz kampta, fıstık dolu kozalakların yere düşmesi sesleriyle uyanmam, apar topar giyinip sarı kovamla fıstık peşine düşmem, dedeciğim ve benim ellerimiz simsiyah fıstıkları kırmamız, içindekileri yemem... O kadar küçüktüm ki bunları yaparken, o kadar mutluydum ki. Hala çamların kokusu, elimdeki çam sakızı yapışkanlığı ve siyahlık hafızamda... kim bilir belki o günlerin sonsuz mutluluğuna hasretim...

Apartman çocuğu minik kızımın bu güzel duygulardan mahrum kalmasını istemiyorum. İstiyorum ki, doğayı tanısın, sevsin, sorumluluk alsın. İşte bu yüzden bir çam almalı bu sene. Dikim işinin zor olduğunu düşünen baba, bir şekilde ikna edilmeli. Atom karıncam Defne, salona yerleştirilecek çam dallarını gözlerine- ellerine batırmamalı, oynarken saksıyı devirmemeli, üstündeki süslere saldırmamalı ...vs vs.

Özetle sanırım bu sene bu iş bize zor, en azından bende tam cesaret yok :(

Ama seneye mutlaka, mutlaka... ağaçlardan meyve toplayıp yemeyi seven, çiçek tohumlarını gelecek sene için biriktirmeyi öğrenen küçük kızım elbet evdeki fidana temkinli yaklaşacak kıvama gelecek, biliyorum, zamanla o da annesi ve babası gibi tam bir doğa aşığı olacak !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac