Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



25 Aralık 2012 Salı

Sebze & Meyveyi Zamanında Tüketmeliyiz

Geçenlerde Defne'yle markete gittik. Manav reyonundan tam içeri geçecekken Defne, boyu hizasındaki çilekleri görmez mi? Tutturdu tabii. "Çieeekkk, istooooo."


Bayılır çileğe biliyorum, bir oturuşta alerji yapacak kadarını yiyebilir. Peki ben ne yaptım? Puseti hızlıca içeri ittim ve konuyu değiştirmeye çalıştım. Çünkü Defne henüz, "zamanı/mevsimi değil" lafını anlayacak, anlasa bile kabul edecek kıvamda değil. Tıpkı babası gibi, çilek gördü mü mideye indirmeye programlı, mevsimini beklemeye değil :)

Küçüklüğümde zamanı olmayan meyve/sebzeleri raflarda göremezdik. Bu yüzden de canımız çekmezdi, hatta aklımıza bile gelmezdi kış ortasında karpuz, çilek vs yemek. Hatta mevsimi başladığında da bollaşmasını beklerdik ki fiyatı düşsün. Ama bakıyorum da şimdi kimsede bu anlayış kalmamış.

Koca koca teyzeler kış ortası domates, patlıcan seçiyor; amcalar sivri biber dolduruyor. Amacım kimseyi yargılamak değil, isteyen istediğini yapsın, ama tüketim anlayışı bu kadar değişmişken küçücük bir çocuğa "biz neden çilek almıyoruz" u öğretmek ve kabul ettirmek zor. Ona "sağlıklı" beslenmeyi, "her mevsim yenebilecek farklı sebze-meyveler olduğunu" öğretmek neredeyse imkansız.

Bu durumda ya "zamanı"nda diye ısrar edeceğiz ya da koyvereceğiz gitsin....

Ben birincisini seçiyorum tabii. En azından elimden geldiğince...

İlk olarak, bir süreliğine marketin manav reyonuna ya da pazara Defne'yi götürmeyeceğim ki canı çekmesin, çünkü istediği bir yiyeceği vermemek bana çok ağır geliyor.

Bir başka olarak da; geçen yaz, Defne'nin iştahsızlığından korkup onun sevdiği bazı sebzeleri dondurmuştum.Yıllar sonra ilk kez buzluğumda donmuş sebze vardı. Baktım bu kış, temel kış sebzeleri ve alternatifleri (baklagil, sulu köfte gibi) ile idare edebiliyor. Gelecek sene zinhar onu da yapmayacağım. Varsın bezelye için mayısı, enginar için nisanı, fasulye için haziranı/temmuzu beklesin. Ispanağın, mercimeğin, kerevizin adam öldürdüğü nerede görülmüş ! Bunun yanında eve kurumuş sebze (patlıcan, bamya vs) de almayacağım. Taze sebze varken neden kurumuşu yiyelim ki?

Belki çok ince düşünüyorum ve bu ince düşünceler beni çok zorluyor. Ama şimdilik bizim evin mutfak düzeni böyle işleyecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac