Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



23 Aralık 2012 Pazar

Arkası Erkek

Defne'yi önce erkek zannedip ardından kız olduğunu öğrenen çoğunluğun bana söylediği bu. "Arkası erkek !" Neymiş efendim, Defne erkek çocuklara benziyormuş, bu da demekmiş ki ikinci çocuğum erkek olacakmış. Samimi söylüyorum bu sözleri çok hoşuma gidiyor. Çünkü bir gün şaşırıp da ikinci çocuğum olursa, önce hayırlısını ardından erkek olmasını isterim büyük ihtimalle. Zaten bir kızım var, şimdi de erkek olsun hesabı.

Laf açılmışken, ikinci çocuk fikri çok hoş ama çok da uzak, hatta "imkansız" bir hayal benim için. Yabancı yok aramızda, saklayacak da değilim. Yaşım ilerledi, neredeyse 35'i buldum. E hamile kal, doğur derken en erken 36 bu iş. Sonra tüm kaseti başa sar. 36 yaşında uykusuz geceler, emzirmekten yara olan göğüsler, alt değiştirme fasılları, diş çıkarmalar, olmazsa olmaz kolik ve daha ne inciler.

Kabul ediyorum ki, sadece ben değil benim neslim genel olarak tembel. Arkadaşlarıma, çevreme bakıyorum. İlk çocukları nasıl olursa olsun, çocuklarını büyütme koşulları ne olursa olsun genelde herkes sözleşmiş gibi tek çocukta kalmış. Maddi güçlükler, manevi güçlükler ... ama biliyorum ki esas neden "tahammülsüzlük".

Annemin jenerasyonunu düşünüyorum. Bir kere kullan-at bez yok. Her sabah kaynatılması gereken mis gibi kaka kokulu bezlerle gözünü açıyorsun. Yemeksepeti.com'dan yemek sipariş edemiyorsun, hatta büyük süpermarketler de yok. Yani pişiriyorsun. Bir telefonla en yakının imdadına yetişemiyor, ulaşım bu kadar kolay değil. Doktora, ilaca, bilgiye bu kadar rahat ve hızlı ulaşamıyorsun. Bakıcı furyası şimdiki gibi almış başını gitmiyor. Ama o jenerasyonda azim varmış arkadaş. Azim, fedakarlık ve umut. Benim jenerasyonumun bence asla yanından geçemeyeceği çok güzel özellikler.

Arkadaşlarıma ve kendime bakıyorum, hepimiz sözleşmiş gibi en az 2 kardeşiz. Yalnız kalmasın hesabı.
 Evet çok doğru ve haklı bir düşünce. Ama insan her zaman doğruyu izleyemiyor hayatında.
Oysa biz ne yapıyoruz? Bu kadar kolaylığa rağmen geç evleniyoruz, çocuk planını hep erteliyoruz. Çünkü şimdilerde "hayat" çok güzel. Gidilecek onlarca film, ışıl ışıl alışveriş merkezleri, bin taksit yaptırıp seyahat edilecek yerler, yapılacak bir kariyer ... vs vs saymakla bitiremem.

Bu yüzden diyorum ki, bu iş bir şekilde bizden geçmiş. Bakalım Defne'nin jenerasyonu ne yapacak? Korkarım bu gidişle torunsuz kalacağım :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac