Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



21 Aralık 2012 Cuma

Defne'nin Muhallebisi

9 aylıkkenden beri Defne'ye yaptığım muhallebinin tarifi şöyle;

Birer çay bardağı patates nişastası*, buğday nişastası ve pirinç ununu cam bir kavanozda karıştırıyorum. (Bu karışım daha sonra buzdolabında saklanıyor.) Muhallebiyi yapacağım zaman kavanozdan tepeleme bir tatlı kaşığı (çok tepeleme değil, ama silme de değil) alıp tencereye koyuyorum. Üzerine yarım tatlı kaşığı kadar irmik ekliyorum. Yavaş yavaş karıştırarak 200 cc süt ilave ediyorum. Ocağa alıp kısık ateşte sürekli karıştırarak pişiriyorum.

Soğumaya yakın 2 ya da 2,5 yemek kaşığı pekmez ilave ediyorum. Pekmezi, dönüşümlü olarak üzüm-dut-keçiboynuzu olarak kullanıyorum.

Yiyecek miniğe ve artanı kaşıklayacak anneye şimdiden afiyet olsun ! 

* Patates nişastasını sadece Migros'ta "Migros marka" bulabiliyorum. Mısır tüketmediğimiz için mısır nişastasını da kullanmıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac