Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



11 Aralık 2012 Salı

1-2 yaşındaki Çocukla Kışın Evde Yapılabilecekler

Bahar geliyor başlıklı yazımda bahsetmiştim ya, oldum olası kış insanı değilimdir. Soğuğu, fırtınayı, karı hele hele uzunca süreler eve kapanmayı hiç mi hiç sevmem. Varsın ilkbahar, yaz olsun tüm mevsimler. Saçma biliyorum ama böyle hisediyorum, kim bilir belki "yaz çocuğu" olmamdandır bu düşüncelerim.

İşin komik yanı, Defne'canım da, her ne kadar kış doğumlu olsa da benim gibi. Çat pat başladığı konuşmasıyla, bana dili döndüğünce yazın yaptıklarımızı anlatıyor. Geçenlerde oynasın diye deniz kabuğu vermiştim eline, "Deste topladı, kabuğu denizden" demez mi :) Devamında halıya uzanıp yüzme hareketleri yapıp üstüne "hengeç oldum" demez mi. Bıdığa bak sen !

Duymaktan bıkmayacağı en sevdiği hikaye (aslında tamamen yaşadığı bir olay), arkadaşı Leyla ablayla sahilde yengeç yuvası bulup dakikalarca yengeçleri seyrettiği hikaye. Ne zaman dinlese büyülenmişcesine o anı yaşıyor, gözlerinden anlıyorum ve tekrar yaz olmasını, tekrar yazlığa gitmeyi ve Leyla ablayı bulup Defne'ciğimle birlikte yengeç yuvasının başına dikmeyi iple çekiyorum..

Geçtiğimiz soğuk günler mecburen eve kapanınca, kendimizi her zamankinden farklı ve sanırım daha eğlenceli
oyunlar oynarken bulduk, üstelik "oyuncak"sız. İşte geçen sene ve bu seneden aklıma gelenler;

1. Yatak keyfi: Birlikte büyük yatağa yatıyorsunuz. Ayak sallamaca, bisiklet hareketi yapma, ata binme ve bol bol gıdıklama serbest ! (jimnastik, enerji atmak)

2. Ev işleri : Yıkanan çamaşırları birlikte asıyorsunuz. İşbölümünde küçüğün görevi ıslak çamaşırları annesine uzatmak. (hem oyun hem iş, hem el becerisi geliştirme)

3. Çok kar yağmış ve evden çıkamıyorsanız, anne kişisi bir leğene kar doldurup eve getiriyor. Yere serilen örtünün üzerinde kar oynanıyor. (soğuk-sıcak kavramı)

4. Müzik ve dans: Çocuk şarkıları ya da sevdiğiniz şarkıları teybe koyuyorsunuz. Birlikte söyleyip dans ediyorsunuz. (enerji atmak, müzik zevki ve alışkanlığı oluşturmak, sözcük dağarcığını geliştirmek)

5. Saklambaç: Klasik saklanıp bulmaca, bulunca gıdıklamaca ! (enerji atmak, nesnelerin sürekliliğini pekiştirmek)

6. Taklit oyunu : Siz anne hayvan oluyorsunuz, o da yavrusu. Yerde emekleyerek hayvanın sesini çıkarıyorsunuz. (hayvan seslerini ve taklit etmeyi öğrenmek)

7. Balon oyunu : Top çok gürültü yapıp bir yerleri kırabileceğinden tercihen bir balon şişiriyorsunuz ve gönlünüzce oynuyorsunuz. (enerji atmak)

8. Kuş besleme : Cam kenarına bayat ekmekleri koyup perdenin arkasına saklanıyorsunuz. Kuşların gelip ekmekleri yemesini bekliyorsunuz. (hayvan sevgisi)

9. Su oyunu: Eviniz sıcaksa, 15- 20 dakika kadar suyla oynamasına izin veriyorsunuz ve sonra tepeden tırnağa tüm kıyafetleri değiştiriyorsunuz. (enerji atmak)

10. Albüm karıştırmaca : Fotoğraf albümlerine bakıyorsunuz. Özellikle tanıdıklarının isimlerini ve o an ne yaptıklarını söylüyorsunuz. (tanımak)

11. Müzik aleti çalma : Muhteşem yeteneğiniz olması gerekmez, evde olan müzik aletini (blok flüt de olabilir) çalıyor, küçüğün de çalmasına izin veriyorsunuz. (müzik sevgisi)

12. Trencilik : Bildiğiniz trencilik işte (jimnastik)

Listeme Ekleme Yapmanızı Merakla Bekliyorum !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac