Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



26 Şubat 2010 Cuma

Maş Fasulyesi Salatası


Güneydoğu Anadolu mutfağında çok kullanılan bu minicik yeşil fasulyeler, Maş Fasulyesi’dir. İçeriğindeki protein ve lif sayesinde hem hücre yenileyici hem de bağırsak düzenleyicidir.

Maş fasulyesiyle tanışmam, teyzem sayesinde oldu. Geçen sene bize gelirken getirdiği Maş Fasulyesi Salatası, aklımda o kadar yer etmişti ki, kendim de denemek istedim ve çay soframız için aşağıdaki şekilde salatasını yaptım.

Maş fasulyesini, aktarlarda ve yöresel ürünler satan dükkanlarda rahatlıkla bulabilirsiniz. (Ben, Kadıköy çarşısında bakliyat satan bir yerden aldım. Sonrasında Şişli’de bir dükkanda da rastladım.)

Malzemeler:

- 1 su bardağı maş fasulyesi
- ¼ demet maydanoz
- 3 ya da 4 sap taze soğanın beyaz ve açık yeşil kısımları
- ½ nar
- Limon suyu
- Tuz
- Zeytinyağı

Yapılışı:

1. Maş fasulyesini ayıklayın, güzelce yıkayıp, haşlayın.

2. Bu sırada narı ayıklayın, maydanoz ve taze soğanı çok ince doğrayın.

3. Haşladığınız fasulyenin suyunu süzüp kaseye alın. İnce doğradığınız yeşillikleri, limon suyunu, tuzu ve zeytinyağını ilave edip karıştırın.

4. Nar taneleri ile süsleyerek servis yapın.

Afiyet olsun !

Püf noktası: Maş fasulyesini haşlarken sık sık kontrol edin ki tanecikleri patlamasın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac