Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



18 Şubat 2010 Perşembe

Domates Çorbası


Dün öğleden sonra işler biraz hafifleyince, akşama ne pişirsem, mutfakta ne malzemeler vardı diye düşünmeye başladım. Aklıma buzdolabındaki yumuşamış domatesler gelince, çorba yapmaya karar verdim. İddia ediyorum bu tarif, hazır domates çorbalarına taş çıkartacak lezzette ve kolaylıkta.

Malzemeler:

- 3 ya da 4 yemek kaşığı sıvıyağ
- 2 yemek kaşığı un (kaşık fazla dolu olmamalı)
- 1 yemek kaşığı domates salçası
- 3 ya da 4 adet rendelenmiş domates
-Yarım çay bardağı süt
- Su
- Tuz
- Üzeri için rendelenmiş kaşar peynir

Yapılışı:

1. Önce unu, sıvıyağda kavurun. Ardından ocağın altını kapayarak soğumaya bırakın. Bu arada, domatesleri ve kaşar peyniri rendeleyin.

2. Ocağın altını tekrar yakın. Domates salçasını ekleyin. Salçanın kokusu gidene kadar birkaç kez hızlıca karıştırın. Ardından rendelenmiş domatesleri ilave edin. Devamlı karıştırarak domateslerin iyice ezilmesini ve malzemenin topaklanmamasını sağlayın.

3. Arzu ettiğiniz kadar su ilave ederek çorbanın kıvamı ayarlayın. (domates çorbasını koyu kıvamda sevdiğim için ben 3-3,5 bardak kadar su kullandım) Tuzu ilave edin. En son aşamada sütü katın. Eğer çorba topaklandıysa, el blenderından geçirin.

4. Çorbayı kaseye aldıktan sonra, rendelenmiş kaşar peyniri serperek servis yapın.

Afiyet olsun !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac