Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



16 Şubat 2010 Salı

Çerkez Tavuğu



Aslında ne zamandır denemek istediğim bir tarif bu. “Denemek” diyorum çünkü çok sevmeme rağmen hiç Çerkez Tavuğu yapmadım.

Annemin kuzeni, Çerkez Tavuğunu çok güzel yapar. En son birkaç sene önce yurtdışından misafiren gelen akrabalarımız için hazırlamıştı. Sonrasında ise, bir havayolu şirketinin ikramında ve iş yemeğinde tatmıştım. Hepsi birbirinden lezzetli ve farklı reçetelerdi, sunumları da ayrıydı. Kiminde tavuk eti kiminde ceviz tadı ağır basıyordu. Bir tanesi sandöviç ekmeğine sürülerek ikram edilmiş, diğeri ise ordövr tabaklarına paylaştırılmıştı. Her bir reçete ve sunum kendi içinde gayet lezzetli ve şıktı.

Ben de, hazır buzlukta haşlanmış tavuk eti de varken, belli bir tarife bağlı kalmaksızın Çerkez Tavuğu yaptım. Sonuç, gayet pratik ve lezzetli!

Malzemeler:
(İki ya da üç kişilik)


- Yarım tavuk göğsü (haşlanmış)
- Bir diş sarımsak (dövülmüş)
- 3 ya da 4 dilim ekmeğin içi (bayat olmalı)
- Arzu ettiğiniz miktarda ceviz içi (cevizi sevdiğim için ¾ çay bardağı kullandım)
- Ekmek içini ıslatmak ve kıvamı sağlamak için tavuk suyu ya da normal su
- 2 yemek kaşığı sıvıyağ
- Tuz, karabiber, kırmızı biber

Yapılışı:

1. Tavuk etini keskin bir bıçakla küçük küçük kesin. Derince bir kaseye alın.

2. Ekmek içini, tavuk suyuna ya da normal suya batırıp çıkarın, iyice sıkıp, elinizle ufalayarak kasenin içindeki tavuk etine katın. Sarımsak, tuz, karabiber ve çekilmiş ceviz içini ilave edin. Bir çatal yardımıyla ezerek karıştırın.

3. Malzeme kuru ise, tavuk suyu ya da normal su ilave ederek yumuşak bir kıvam tutturun. (ben bu aşamadan biraz zeytinyağı da ilave ettim)

4. Çerkez Tavuğunu servis yapacağınız tabağa koyun. Üzerine yağda kızartılmış kırmızı biber dökerek servis yapın.

Afiyet olsun !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac