Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



21 Şubat 2013 Perşembe

Defne'nin Zeytinyağlı Yer Elması

Dün Defne'yle çok sevdiğimiz bir komşumuza gittik. Komşumuz, Defne'den 15 gün küçük erkek torununa bakıyor, Defne onları çok seviyor ve onlara gitmek istediğini "alt kata gidicem, Demir'le oynacam" diye ifade ediyor.

Ben komşumuzla konuşurken bıcırlar oyuna dalmıştı bile. Eve dönerken komşumuz Defne'ye, torunu için yaptığı kıymalı karnabahardan verdi. Defne en son pişirdiğim karnabaharı şiddetle reddedince ben de vazgeçmiş, 2 aya yakındır karnabahar pişirmemiştim. Akşam bir iki kaşık yiyince memnun oldum, haftasonu pazardan alıp bu sebzeye bir şans daha vermeyi düşünüyorum :)

Malum tabak boş gitmez hesabı, bu sabah Defne için pişirdiğim zeytinyağlı yer elmasından komşumuza götürdüm. Sevindi ve torununa hiç yer elması vermediğini söyledi, hatta bana "nereden akıl ettin yer elmasını" diyince kendimle gururlandım. Çünkü hep ben ondan öğrenirim bu tür bilgileri :) Bazen çok alışık olmadığımız sebzeleri çocuklar sevebiliyor, yer elması da kendisinden şekerli tadıyla bence tam küçük gurmelere göre, özelikle kışın, özellikle kış sebzelerini yedirmek ekstra zorken :)

İnşallah Demir de sevmiştir Defne'nin yemeğini ve denerseniz siz de beğenirsiniz...

Malzemeler: 4-5 adet yer elması, 1 havuç, 1 patates, 1 kuru soğan, 1 portakalın suyu, 1 küp şeker, zeytinyağı, tuz, su, 2 çorba kaşığı pirinç. (varsa biraz bezelye)

Yapılışı:  Soğanı yemeklik, sebzeleriyse küp küp doğrayın. Tencereye koyun. Üzerine küp şekeri, pirinci, zeytinyağını ilave edin. Portakal suyunu sebzelerin üzerine gezdirin. Sebzelerin üzerini kapatacak kadar az miktarda su ilave edin. Kısık ateşte pişirin. En son tuzunu ayarlayın.

Not 1: Defne bu yemeğin yanında makarna yiyor.

Not 2: Sebzelerin pişme süreleri farklı ama fark etmişsinizdir, aynı anda tencereye kondular. Bunun sebebi yemeği çok fazla pişirip vitaminin kaçmasını önlemek. Havucu biraz diri yemenin kimseye zararı olmaz :)  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac