Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



2 Ocak 2012 Pazartesi

Balık Sofrası

Deniz ürünlerini sever misiniz? Ben bayılırım. Sabah kahvaltısında bile (tabii  kahvaltıya uygun şekilde füme ya da akşamdan kalan soğuk balık) afiyetle balık yiyebilirim.

Balığın ne şekilde piştiğinin benim için çok da önemi yok, ama sorarsanız buğulamayı tercih etmem. Çünkü nedense sebze ile balığı yakıştıramıyorum. Bence ızgara ya da tava balığa daha çok yakışıyor.

Balığı (levrek ya da çipura) temizledikten ve iyice yıkadıktan sonra, çok az zeytinyağı ilave ederek büyük boy kapaklı bir teflon tencerede ağzı kapalı olarak pişiriyorum. Böylece hem üzeri güzel kızarıyor hem de içi iyi pişiyor. Pişirirken her iki yanına bir miktar tuz da serpiyorum. Arzu eden tavaya bir iki yaprak defne de koyabilir.

Balık sofrasına en yakışan taze ekmek, mevsim salata ve kırmızı soğan. Diğer herşey olmazsa da olur...

Mevsim salatanın tarifi damak zevkinize ve alışkanlıklarınıza kalmış. Kışın bizim tercih ettiğimiz; marul, mor salata, turp, şalgam ve konserve mısırdan oluşan bir salata. Limon, zeytinyağı ve tuzla da klasik salata sosu.

Kalamar tava için, dondurulmuş kalamarın çözülmesini bekleyip kağıt havlu ile kurutuyorsunuz. Ardından una bulayıp yağda kızartıyorsunuz. Kalamarın yumuşak olmasını isterseniz, çözüldükten sonra birkaç saat sütte bekletebilirsiniz.

Karides güveci ise buradaki tarife göre pişirebilirsiniz.

Afiyet olsun !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac