Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



30 Ocak 2012 Pazartesi

Çikolata Sufle

Fark ettiniz mi bilmem, bu sitede tatlı tarifi pek yok. Bunun en önemli nedeni, site sahibinin (yani benim) tatlıyla pek aramın olmayışı. Yani tatlı varsa yerim (ya da yemem) yoksa da aramam. Ancak sanırım son birkaç gündür İstanbul'u saran karlı havanın da etkisiyle aklıma tatlı düşer oldu. Böyle yazdığıma bakmayın, tüm gün tatlı pişiriyor ve sonra da hapur hupur yiyor değilim, sadece hayal ediyor ve ufak bir parça çikolata ile idare ediyordum.

Ta ki, geçenlerde komşumuza kahve içmeye gidene kadar. Komşumuz, kızlarımız oynarken o mis gibi kahvenin yanına çikolata sufle yapmıştı. Bayılarak yedim ve aklıma defterimdeki bu unutulmuş harika tarif geldi.

Malzemeleri ayarladım, tatlıyı yaptım ve komşumu davet ederek ona ikram ettim. Sonuç, gayet iyi. Haftasonu yiyen eşim de beğendi. Hal böyle olunca bana da tarifi yayınlamak düştü.

Denerseniz yorumlarınızı beklerim.

Malzemeler:

- 175 gr. bitter çikolata (paketlerin üzerindeki gramaj bilgilerinden yararlanın)
- 100 gr tereyağ
- 125 gr toz şeker (yani 1 çay bardağı + 1 tatlı kaşığı)
- 5 yumurta (oda sıcaklığında)
- 75 gr un (3 çorba kaşığı)

Yapılışı:

1. Önce terayağını ardından, kırdığınız çikolataları, arasıra karıştırarak benmari usulü eritin.

2. Diğer yanda, oda sıcaklığındaki yumurtaları şekerle çırpın. Unu ekleyip iyice karıştırın.

3. Eritilmiş terayağ ve çikolata biraz ılınınca; yukarıdak karışıma ekleyip özleşene kadar çırpın. Buzdolabında 15 dakika bekletin.

4. Bu arada, tek kişilik fırına ve buzluğa dayanıklı borcamları terayağ ile yağlayın. Karışımı, kapların yarısına gelene kadar doldurun.

5. Kapların üzerini streç filmle kapayıp buzluğa kaldırın. Bu halde bir haftaya kadar buzlukta saklayabilirsiniz (belki daha uzun da kalabilir, ancak ben 1 haftadan uzun tutmadım)

6. pişireceğiniz zaman, kapları buzluktan çıkarıp 15 dakika oda ısısında bekletin. Ardından önceden 200 derece ısıtılmış fırında üzeri ve yanları pişip ortası yumuşak kalana kadar pişirin. Ortalama 15-20 dakika arası sürede pişmiş olacaktır.

Afiyet olsun !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac