Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



5 Mart 2012 Pazartesi

Vitamin Kullanımı

Bu yazıyı okuyan kişi, lütfen okuduklarını uygulamaya koymadan önce mutlaka ama mutlaka doktoruna danış, ona güven ve doktorunun dediklerinden dışarı çıkma. Sana söylenenler bir şekilde içine sinmiyorsa, başka bir doktordan görüş ve öneri al.....

Nihayet hamile kalmıştım, karnım büyüdükçe doktor kontrollerim de sıklaşıyordu. Neredeyse her gidişte doktorum hem yeni vitaminler yazıyor hem de zaten yazmış olduklarını düzenli kullanıp kullanmadığımı ısrarla soruyordu. Bense, yetiştiriliş icabı ve kendi iç dünyam yüzünden, her türlü ilaca karşıyımdır. Çok gerekli olmadıkça, en basit ilaçtan bile öcüden kaçar gibi kaçar, doktorların verdiği ilaçları kırk kez sorgulamadan ve içime sindirmeden asla içmem. Ama çok şükür hamileyken bunu yapmadım. Belki zor elde edilen, özenli bir hamilelik olduğundan, belki "bunlar ne de olsa vitamin" diye düşündüğümden, belki de doktoruma çok güvendiğimden.. bilemiyorum ama iyi ki kafamın dikine gitmemişim....

Kısacası, hamileliğim boyunca beslenmeme dikkat ettiğim kadar, doktorumun yazdığı vitaminleri kullanmaya da özen gösterdim. Lütfen aynı özeni siz de gösterin. Vitamin kullanımı hem anne hem de bebek için çok ama çok önemli. Özellikle de, sırt/ diş ağrısı, kramp, baş dönmesi, halsizlik gibi şikayetleriniz varsa bunları, gebelik takibinizi yapan doktora mutlaka anlatın. Çünkü çoğu kez vitamin eksikliği bu tür şikayetlere neden olabilmekte.

Hamileliğimin ilk aylarında, Folacin isimli folik asit tableti kullandım, sonrasında bıkararak; Elevit Pronatal, Gyno Ferro Sanol ve Calcium+ C de kullandım. Doğumun ardından da Elevit Pronatal kullanmaya devam ettim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac