Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



9 Mart 2012 Cuma

Kereviz Salatası

"Kereviz" kış aylarının zor lezzetlerinden biri. Belki çoğunluk, keskin tadını ve kokusunu sevmiyor ama ben asla "hayır" diyemiyorum. Zeytinyağlısı, kıymalı yemeği ve salatası benim için vazgeçilmez. Hele yaprakları bol olanlardan almışsam, iyice yıkayıp yaptığım yemeğe/salataya koyarım mutlaka.

Eşim her ne kadar sevmese de, ki sevmediği ender sebzelerden biridir, şimdilik Defne ve ben kereviz yiyoruz. Yani ev halkının yarıdan fazlası kereviz yiyor. Minik kızım çorbasında, bense ne şekilde yapabilmişsem. Fotoğrafta gördüğünüz kereviz salatasını, bir cuma günü, buzdolabındakileri tüketme çılgınlığım (ki ertesi gün pazardan tazeleri alınsın), sırasında yapmış, kokusuna dayanamadığım için sofraya götüremeden mutfakta ayaküstü afiyetle yemiştim.

Tarifini sizlerin de bildiği kereviz salatası çok kolay, çok sağlıklı. Yemeğin yanına, tek başına, çok açsanız peynirli makarna ya da birkaç dilim ekmekle, çay sofrasında velhasıl ne şekilde isterseniz o şekilde yiyebilirsiniz. Kış bitmeden, kerevizin o muhteşem kokusu mutfaklarımızdan eksik olmasın...

Malzemeler:

-1 orta boy kereviz ve yaprakları
-1 havuç
- Zeytinyağı, tuz ve limon suyundan oluşan klasik salata sosu.

Yapılışı:

1. Önce salata sosunu hazırlayın.

2.Kereviz yapraklarını sudan geçirip, sirkeli suya koyun.

3. Diğer yanda önce havucu ardından kerevizi rendeleyin. Bekletmeden hemen salata sosunu döküp karıştırın. (Böylece kereviz kararmayacak.)

4. Kereviz yapraklarını iyice yıkayıp doğrayarak salatanızı süsleyin.

Afiyet olsun !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac