Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



30 Mart 2012 Cuma

Tuzlu Kek

Sibelin Kahvesi, severek takip ettiğim bloglardan biri. Kullandığı samimi ve sıcak dil, çektiği güzel fotoğraflar, Ayvalık ve Ege'yi benim kadar çok sevmesi, başka şehirde oturan annesine duyduğu özlem ve sevgi, tanımasam bile Sibel'i yakın hissetmeme neden oluyor.

Sibel, geçenlerde "Zeytinli Lorlu Kek" yapıp tarifini sitesinde paylaşınca, artık blogundan bir tarif denemenin zamanı geldi diye düşündüm. Üstelik tuzlulara bayılan biri olarak, bu kolay tarifi kaçırmamalıydım. Malzemeleri hazır ettim, zeytinleri önceden doğradım ve bugün keki pişirdim. Sonuç gayet güzel oldu. Eşim de çok beğendi. Tarifin orjinaline buradan ulaşabilirsiniz. 

Evdeki malzemelere göre benim yaptığım birkaç değişiklik ve önerilerime gelirsek;

1. Organik yerine evdeki normal ürünleri, tava yoğurdu yerine normal yoğurt, normal tuz kullandım.

2. Maydanoz koymadım. Dereotunu yarım demet kullandım, ancak gelecek sefer bir demet dereotu kullanmayı düşünüyorum.

3. Zeytin miktarını yarı oranda azalttım ve daha küçük doğradım. Gelecek sefer zeytinleri önceden suya koyup tuzlarından arıtmayı düşünüyorum.

4. Susam olmadığından sadece çörek otu koydum.

5. Gelecek sefer keki, büyük borcam yerine bir küçük boyda pişireceğim.

6. Üç su bardağı undan daha az un koydum. Unu, hamur kıvama gelene kadar azar azar eklemekte yarar var. Çünkü kullandığınız malzeme ve yumurtaların büyüklüğü un miktarını doğrudan etkiliyor. 

En önemlisi de, bu kek emziren annelere çok faydalı. Çünkü içerisinde anne sütünü arttıran dereotu ve çörek otu var.

Korkmadan deneyip afiyetle yiyebilirsiniz. Teşekkürler Sibel !

2 yorum:

  1. Güzel sözlerine çok teşekkür ederim canım, kekin güzel görünüyor, afiyetle yiyin! Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Yıllardır paylaştığın içten blogun için ben de sana teşekkür ederim Sibel...

    YanıtlaSil

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac