Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



15 Aralık 2011 Perşembe

Portakallı Çikolatalı Cheese Cake

Aslında bütün bu macera, eşimin, doğumgününde facebook sayfasına gönderilen bir iletiye yaptığı yorumla başladı. Yorumda, "en çok cheecake'i tercih ederdim" demişti ve biz en son ne zaman cheesecake yemiştik hatırlamıyorum. Bir cesaret internet sitelerini karıştırdım, belki onlarca siteye girdim. Tariflerin ortak noktalarını ve kendi damak zevkimizi gözönüne alarak kızımın doğum gününe, kendi deyimimle "çirkin görünüşlü ama lezzetli" bir cheese cake yaptım. Oldu mu, oldu ama gelecek sefer çirkin görünüşün önüne geçmeliyim.

Hadi bir cesaret siz de deneyin, pişman olmayacaksınız.

Malzemeler:

Hamur için:

- İki paket Eti Burçak (ben bir paketin tamamını kullandım, hamur tutmayınca diğer paketin de bir kısmını ilave ettim)
- 75 gram eritilmiş tereyağ
- 1 portakal kabuğu rendesi
- Yarım portakalın suyu

Peynir Dolgusu için: 

- İki paket labne peynir (toplam 400 gram olacak)
- 3 yumurta
- 1 yemek kaşığı un
- 1/2 su bardağı toz şeker

Üzeri için:

Arzu ettiğiniz miktarda çikolata (kare çikolatanın 1/4'ünü kullandım)

Yapılışı:

1. Bir paket bisküviyi buzdolabı poşetine koyup elinizle ezerek un haline getirin. Un haline gelen bisküvileri, eritilmiş tereyağını, portakal suyunu ve portakal kabuğu rendesini yoğurma kabına alıp yoğurun. Hamurun, elinize yapışmayacak yumuşaklıkta olması gerekiyor. Eğer benimki gibi fazla yumuşak olursa, ikinci paket bisküvinin içerisinden yine elinizle ezmek suretiyle ekleme yapabilirsiniz.

2. Hazırladığınız hamuru varsa yağladığınız kelepçeli kalıba, kelepçeli kalıbınız yoksa, yine yağladığınız en küçük boy kare borcama elinizle bastırarak yayın. Hamurun kenarlarını biraz yükseltin. Buzdolabına kaldırın ve peynir dolgusunu hazırlamaya geçin.

3. Labne peynirleri, toz şekeri ve unu karıştırma kabına alın. Şeker eriyene kadar mikserle çırpın. Yumurtaları teker teker ilave ederek çırpmaya devam edin. Bu aşamada hayli sıvı kıvamda bir dolgu haline gelecek ki ben, pişmeyeceğinden çok korkmuştum. Paniğe kapılmadan devam edin :)

4. Hazırladığınız dolguyu, hamurun üzerine dökün. Önceden 150 derecede ısıtılmış fırında, üzeri hafif kızarana kadar pişirin. Ben bir saat pişirdim.

5. Pişince, fırının kapağını hafif aralık bırakarak cheese cake'i fırının içinde soğutun. (Bu aşamada peynir dolgusunun biraz çökmesi normal.)

6. Çikolata sosu için, arzu ettiğiniz miktarda çikolatayı benmari usulü eritin ve soğuyan cheece cake'in üzerine dökün. Sabredebilirseniz ertesi güne kadar buzdolabında bekletin, ki tadı çok ama çok fark ediyor. Ertesi gün soğuk servis edin.

Afiyet olsun !  

Not: Tüm keklerde olduğu gibi, yumurta ve peynirlerin oda sıcaklığında olması gerekiyor.

2 yorum:

  1. Görünüşü de, tadıda çok güzeldi. Tarif için teşekkür ederiz. Hemen misafirlerime yapıcam.

    YanıtlaSil
  2. Yıldızcığım, inan pişman olmayacaksın. Şimdiden afiyet olsun.

    YanıtlaSil

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac