Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



27 Aralık 2011 Salı

Aşure

Evlendiğim sene aşure yapmaya merak saldım. Sordum soruşturdum, internetten araştırdım. Neticede, aşağıda bulacağınız kendi tarifimi oluşturdum.

Bence aşure, bir evin bereketi. Çünkü "yine fazla oldu ne yapacağım ben bu kadar aşureyi" diye düşünsem de iki gün içinde hepsi bir şekilde tükeniyor. O günlerde mutlaka eve gelen birileri oluyor ve yiyorlar ya da komşularımıza ve yakınlarımıza dağılıveriyor.

Geçen sene aşure mevsimi tam doğum iznine ayrılacakken, Defne'm 3 haftalık erken sürprizi ile beni şaşırttı ve bana aşure pişirtmedi. Ben de bu sene, onun diş buğdayı & doğumgünü kutlamasına aşure pişirdim. Aşure, kesinlikle bebekli bir evde pişirilecek tatlı değil, çünkü başında durmanız gerekiyor. Eğer pişirecekseniz ya size yardım eden birilerinin olması ya da mutlaka bebekten erken kalkmanız ve aşure bitene kadar onun uyanmaması için dua etmeniz gerekiyor :)

Aşure vesilesiyle küçük kızımın dişleri sağlıklı ve kalıcı, kendisinin de uzun ve bereketli bir ömrü olsun...

Malzemeler (en az 10 kalem malzeme olmalı):

- 1 su bardağı aşurelik buğday
- 1/2 su bardağı kuru fasulye (önceden haşlanmış)
- 1/2 su bardağı nohut (önceden haşlanmış)
- 1 çay bardağı pirinç
- 6 ya da 7 adet kuru kayısı
- 50 gram kuş üzümü
- 2 ya da 3 adet karanfil
- 100 gram çekirdeksiz kuru üzüm
- 4 ya da 5 adet kuru incir
- 1 çay bardağı süt
- Bir portakalın kabuğu
- Toz şeker
- Süslemek için nar taneleri ve hindistan cevizi
- Su

Yapılışı:

1) Buğdayı büyük bir tencereye alıp üzerini 5 parmak geçecek kadar içme suyu ile doldurun ve bir taşım kaynatın.tencerenin üzerini iki kat havlu ile sarıp ertesi günü bekleyin.

2) Buğdayı, iyice ezilene kadar arasıra karıştırarak ve taşmaması için tencerenin kapağını aralık bırakarak pişirin. Bu arada su azalırsa kaynar su ilave edin. (Buğdayın piştiğini, hem tadarak hem de patlamış mısır görüntüsü almasından anlayabilirsiniz.)

3) Buğday pişerken ayrı bir tencerede kuru kayısı ve incirleri haşlayıp doğrayın.

4) Buğdayın pişmesine yakın pirinci ilave edin. Pirinç iyice yumuşayana kadar pişirmeye devam edin.

5) Pirinç de pişince, önceden haşladığınız nohut ve fasulyeyi ilave edin. 10 dakika kısık ateşte kaynatın.

6) Çekirdeksiz üzüm ve kuş üzümünü ekleyin. Üzümler de pişince toz şekeri ilave edin. Toz şeker için belli bir ölçü vermiyorum, arasıra tadarak damak zevikinize göre ayarlayabilirsiniz. Burada dikkat etmeniz gereken, toz şekeri ilave etmeden önce tüm malzemenin pişmiş olması çünkü şekeri ilave edince malzemeler pişmiyor.

7) Sütü ilave edin, bir taşım daha kaynatıp altını kapatın. Süt, aşureye beyaz bir görüntü veriyor.

8) Portakal kabuğunu ekleyip, bir kez karıştırın.

9) Doğradığınız incir ve kayısıları aşure kaselerine paylaştırın. Üzerine aşureyi dökün.

10) Nar taneleri ve hindistan cevizi ile süsleyin.

** Su azalırsa, kaynar su ilave etmeyi ve aşurenin başında durarak arasıra karıştırmayı unutmayın.

Afiyet olsun !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac