Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



23 Ekim 2010 Cumartesi

Mücver


Tüm yazı neredeyse hiç mücver yemeden kapatmaya gönlüm razı olmadığından, pazardan aldığım kabakların bir kısmıyla mücver yaptım. Mücveri kızartırken çok yağ kullanmayınca, ağır ve yağlı olmuyor. Ayrıca kızarttığım mücverleri kağıt havluya çıkararak fazla yağın süzülmesini de sağlıyorum.

Mücveri;, dolma ve ızgara etin yanına çok yakıştırıyorum. Ama tercih size kalmış, çay sofralarında soğuk bile servis yapılabilir. Hatta kızartmak yerine, yağlanmış borcama döküp fırında da pişirilebilir.

Malzemeler:
- 2 kabak
- 1 yumurta
- Arzuya göre, dilediğiniz miktarda dereotu, taze soğan, maydanoz
- Aldığı kadar un
- Tuz, karabiber
- Kızartmak için sıvıyağ

Yapılışı:
1. Kabakları rendeleyin ya da rondodan geçirin. (Bu aşamada kabakların suyunu sıkıp ayıran oluyor, ama ben kabakları suyu ile kullanıyorum) Yumurta, doğranmış yeşillikler, tuz ve karabiber ilave ederek karıştırın.

2. Aldığı kadar un ilave ederek, tavaya döküldüğünde yayılıp dağılmayacak bir kıvam tutturun. Unu yavaşça ve iyice karıştırarak ilave etmenizi öneririm.

3. Teflon tavanızda sıvıyağı kızdırın, mücver harcını birer kaşık birer kaşık tavaya dökerek, her iki tarafını rengi değişene kadar kızartın.


Afiyet olsun !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac