Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



15 Mayıs 2013 Çarşamba

Abur Cubur Meselesi

"Bir parça çikolatadan ne olacak?" , "Vermiyorsunuz ama canı çeker çocuğun", "Nasıl olsa okulda alışmayacak mı?" söylemlerine maruz kalıp direnen tüm anne-babaları destekleyici bir yazıyı Prof. Dr. Ahmet Rasim Küçükusta yazmış. Okumak isteyenler için linki; http://www.ahmetrasimkucukusta.com/2013/01/02/abur-cubur-ivir-zivir/abur-cubur-yerse-kafasi-calismaz/

Yazıda konu edilen araştırma, Avusturalya'da bir üniversite hastanesi tarafından tam 7.000 çocuk üzerinde gerçekleştirilmiş. Şekerin, çikolatanın yani abur cuburların ne kadar zararlı olduğu bir kez daha kanıtlanmış.

Şimdi diyeceksiniz ki, "sen büyürken kola içmedin mi?", "sarelleleri, tüp içindeki çikolataları lüp lüp götürmedin mi?" Bunlara cevabım şu: Evet hepsini yaptım ve yaptığım için kafam daha mı az çalışıyor acaba? İşte bunu bilemeyiz. Ha, ortalama bir zekaya sahip olduğumu kabul edip yola devam etsek bile o zamanlar yediklerimiz gerçek gıdaydı, bu kadar radyasyona maruz kalmıyorduk, bizim zamanımızda "hiperaktivite" yoktu, çocuklar arasında lösemi bu kadar yaygın değildi, vs vs demek eskilerde bilmediğimiz yanlışlar arasında çok doğru giden birşeyler vardı ki bizim çocukluğumuz daha az bilgi toplumu olunmasınai tıbbın bu kadar ileri olmamasına rağmen daha az hastalıklarla geçti. Yediklerimizin içinde belli miktar koruyucu vs olsa bile en azından GDO yoktu. Şimdi pişirdiğimiz pirinç pilavından bile emin olamıyoruz.

Bu yüzden ısrarla ve her fırsatta söylüyorum ki; mevsiminde tüketelim, gıda ambalajlarına dikkat edelim, gıda etiketlerini okuyalım. Biz ne yersek, çocuğumuz da onu yer.

2 yorum:

  1. evet malesef yaşadığımız dönemler bir değil.o zamanki hava,su,çevre,gıda temizliğiyle şu anki kıyaslanamaz bile.yoksa ben de çocukluğumda çikolata yedim,cips yedim,kola içtim ama dozundaydı hep ve inanır mısın hamburgeri ilk yediğimde liseyi bitirmek üzereydim.hiç de etkilenmedim,aman arkadaşlarım yiyor ben de yiyeyim demedim.
    ben de öyle düşünürüm,çocuk ne kadar geç yese ve az yese o denli iyidir.daha yaşını almamışken çocuğu abura cubura alıştıran kesimler var.düşünmeden,tartmadan,nasıl olsa ilerde yiyecek diyip diyip çocuğun midesini çöplüğe dönüştürenler..içim sızlıyor ama çoğu anne-babaya da bir şey denmiyor ki,kabul etmiyorlar bazı gerçekleri.zaten dönem gereği hastalığa öyle meyilliyiz ki..senin de dediğin gibi her yanımız radyasyonla kaplı.sinir bozucu bir durum.

    YanıtlaSil
  2. Aynen öyle, tadını bilmeyince istemiyorlar da. Defne çikolatanın acı birşey olduğunu sanıyor mesela, öyle dedik ona. şimdilik bize inanıyor ve hayat tecrübesi kısıtlı allahtan :)

    YanıtlaSil

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac