Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



23 Mart 2014 Pazar

Bir Var'mış Bir Yok'muş

Oldum olası tarihi severim, severim de bir de isyan ederim bize okutulan tarihe. İlkokuldan tutun da üniversite dahil son aşamaya kadar, bildiğiniz (sizlere de okutulan) klasik Türk tarihi, hep aynı olaylar, aynı nedenler aynı sonuçlar. Sorgulamadan papağan gibi ezberlemeler, hafızanın ezberlenip özümsenmeyen bilgileri bir çırpıda silişi....

Hep merak etmişimdir "özellikle çok partili yaşama geçiş ve sonrası neden detaylı olarak okutulmaz" diye. Hala böyle mi okullarda bilmiyorum, Atatürk ölür, İsmet İnönü cumhurbaşkanı olur, çok partili hayata geçer, Demokrat Parti seçimleri kazanır ve hoooppp biri fişi çeker, bitti.

Ayol yıl olmuş 1990, ortaokuldayım, 1945'ten sonra 45 sene geçmiş, tarih olanları yazmamış mı? Neden ezber de olsa okutmuyorsunuz, anlatmıyorsunuz. Yok, öyle böyle şöyle yok. İsteyen istediği kaynaktan okusun, araştırsın, öğrensin tabii ama resmi olarak herkese okutulması gerekmez mi ortak tarihin? Hele çoğumuz, serbest zamanında yani ortada sınav, sınıf geçme vs dertler olmadan araştırmaz, okumaz, öğrenmezken? Bu isyanı bir kenara bırakalım da masalımıza gelelim.

Geçenlerde harika bir mail'le, buradaki bilgilerle karşılaştım. 1946'da Demokrat Partinin kuruluşundan 1960 ihtilaline kadar ülkemizde olan belli başlı önemli olaylar kronolojik olarak, detaya girilmeksizin veriliyor. Kendi adıma çok şey öğrendim (mesela İsmet İnönü'nün defalarca protesto edildiğini, belki linçe gidecek kadar büyüyen olaylara maruz kaldığını bilmiyordum), bildiğim bazı şeylerden emin oldum, vs. Demem o ki, merak ediyorsanız, özet ve net bilgi size yetecekse mutlaka bir göz atın. Hatta benim yaptığım gibi bir kez tarih ve isimlere odaklanarak, bir kez de tarih ve isimlere odaklanmaksızın sadece olaylar babında okuyun..... (ne garip değil mi, bu esnada büyükbabam tam da ben yaşlardaymış, acaba ne düşünmüştür, ne hissetmiştir diye düşünmeden geçemedim)

İşte bir var'mış bir yok'muş, büyüklere "masal"lar........    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac