Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



14 Mart 2013 Perşembe

Takvim Yaprakları Baharı Gösteriyor !

Bir zamanlar Saatli Maarif Takvimi alırdık her sene, büyükbabam bayılırdı, sayesinde ben de. Orada yazardı tüm olacaklar. "Kocakarı Fırtınası" derdi mesela, oysa hava günlük güneşlik, gülüp eğlenirdim büyükbabamın gözünün içine bakarak, o ise "görürüm ben seni" bakışı atardı bana, muzurca. Vee o fırtına tam beynime inerdi :) " Falanca Soğukları" derdi bir sonraki yaprak, yine haklı çıkardı. "Leyleklerin Gelme Zamanı" yazısını gördüğüm sayfayı yırtmaya kıyamazdım ve o günler gözlerim gökyüzünde leylekleri beklerdim.... Uzunca bir zamandır almıyorum takvimi, belki büyükbabam artık yok diye, belki iş güç eski tadı bulamam diye, ama madem artık evdeyim, madem artık Defne daha büyüdü, eski güzellikleri hatırlamanın zamanı değil mi?

Ben takvimi almasam da, doğa kanunu aynen işliyor usulca... Birer birer düştü cemreler.... havaya, suya ve toprağa, işte bu yüzden hava misss gibi bahar kokuyor. Ağaçların çoğu çiçek açtı, kimi filizlendi, mineler-papatyalar- ismini bilmediğim sarı çiçekler başlarını uzattı topraktan, hatta vızıldayan arılar, rengarenk kelebekler ve şimdiden "kış" hazırlığı peşindeki karıncalar da sökün etti yuvalarından. Şimdi keyifli olma zamanı, misss havayı koklama, eve sığamayıp her fırsatta açık havaya çıkma zamanı. İştahsızlıkmış, uykusuzlukmuş, 2 yaş sendromuymuş hepsini rafa kaldırıyorum, bir sonraki emre kadar ! Çünkü takvim yaprakları baharı gösteriyor, çünkü sabırsızlıkla bekliyorum baharı ve ardından yazı. Çünkü ben bir yaz çocuğuyum, güneşi/denizi/açık havayı/ rengarenk çiçekleri/ kırları doymamacasına seviyorum.

Ama yine biliyorum ki, takvim yaprakları en beklemediğim anda beni " filanca yağmurları"yla, "falanca fırtınaları"yla vuracak ! Varsın olsun, tüm cemreler düşmedi mi, o soğuklara inat bahar gelmedi mi? Keyif yapmaya sonsuz hazırım, güneşin tadını çıkarmaya, arıların-karıncaların peşinden Defneyle koşmaya sonsuz hazırım.  Bekleyin parklar bahçeler, gümbür gümbür geliyoruuuzzz !

2 yorum:

  1. Merhabalar,
    Evet, baharın gelişi ağaçların dallarından belli:)Bu durumda sadece anın tadını çıkarmalı; kara kışı, fırtınaları şimdi düşünmesek de olur. Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,

    Ne güzel yazmışsınız... Gelecek kışa kadar, kışı düşünmek yasak :)

    YanıtlaSil

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac