Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



31 Ağustos 2010 Salı

Gümbür gümbür geliyor bu minik (12-18 haftalar)

Gebelikle ilgili önemli testlerin, tetkiklerin yapıldığı bir dönem. Yani heyecan, kaldığı yerden devam ediyor. “11-14 testi” de denilen ikili test, sonrasında doktor gerekli görürse üçlü test ve rutin kontroller.


İkili testte, ultrasonla bebeğin ölçümleri yapılıyor, anneden de kan alınıyor. Her iki sonuç kıyaslanarak herhangi bir sorun olup olmadığına bakılıyor.

İkili test yapıldıktan sonra kimi doktor üçlü teste gerek görmeyebilir. Benim doktorum, üçlü testin sadece AFP’sini yaptı. Bunun için benden kan aldı. Çok şükür testler olumlu çıkınca, doktorumuz da izin verince, eşimle birlikte 16. haftada yıllık izne ayrıldık.

Bulantılarımın azalması, kendimi daha enerjik hissetmem ve çok sevdiğimiz yazlığa gitmek 16-18. haftalarda benim için güzel bir ödül oldu. Doktorumun dediklerine uyarak (güneşe çıkma, bol su iç, 50 faktörlü güneş kremi kullan, havuz yerine denize gir) gayet güzel bir tatil geçirdim. En büyük keyfim, öğleden sonraları plaj havlumun üzerinde uyumaktı, rüya bile gördüğümü söyleyebilirim. Dedikleri gibi hamilelik uykuları gerçekten çok keyifli.

15-16. haftalarda karnım, pantolonlarımın bel kısımlarını iyice zorlamaya başladı. Giyinikken çok belli olmasa da, bel ve karın bölgemin genişlediğini hissediyordum. Tesadüfen, Beşiktaş’ta PTT’nin olduğu pasajın ikinci katında güzel, modern ve kullanışlı hamile kıyafetleri satan bir dükkan bulduk. Üstelik fiyatları da makuldü. Buradan kendime iki kumaş pantolon aldım. Pantolonların üzerine giyebileceğim bol üstleri ise, indirimde olan normal mağazalardan tamamladım. Gerçi bence üstler çok da problem olmuyor, karın henüz çok çıkmadığı için, normal zamanda bol ve biraz uzun gelen gömlek ve t-shirtlerinizi giymeye devam edebilirsiniz. İşe giydiğim topuklu ayakkabılarımı ise bel ağrılarım nedeniyle kaldırıp, iki babet aldım. Haftasonları daha çok eşofman altı ve spor ayakkabı ile idare edebildim. Bu dönem kıyafet benim için problem olmadı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac