Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



22 Eylül 2011 Perşembe

Kaşıklaaaaaa !!!!

Küçükken, kardeşimle bana bakan hanımdan, mantı yapmasını isterdik. O da bizi kırmaz, evde malzeme varsa çabucacık 3-4 kişilik mantıyı yapıverirdi. Akşam eve yorgun gelen annem de mantıyı görünce çok sevinirdi. O günleri özlemle hatırlıyorum… Benim bu işte görevim, hanımın açarak içlerini koyduğu mantıları kapatmaktı. Kardeşimse uslu durarak bizim çalışmamızı seyrederdi, yardımcı olabilmek için henüz çok küçüktü… Bu iş hem oyun gibi gelirdi hem de mis gibi mantıyı yiyecek olmanın heyecanını yaşardım. Sonrasında, uzun bir süre ev yapımı mantı yerine asla aynı tadı alamadığım hazır mantılarla idare ettik. Bazen de,yaratıcı annemin eseri olan, istiridye şeklindeki makarnayı kıymalı içle doldurarak kendi mantımızı yaptık. Onun da tadı muhteşemdi ama el açımı hamura benzemiyordu tabii…


Birkaç sene evvel, internetten aldığım tarifle evde mantı açtım. Belki bu işe yalnız girişmenin de verdiği acemilikle hamuru biraz kalın oldu ve çok uğraştım. O kadar yorulmuştum ki, mantımı yedikten sonra 1,5 saat uyumuşum. Değmiş miydi, bence hayır !

Geçenlerde Carrefour’da “Kaşıkla” markalı mantıya rastladık. Küçücük kapatılmış mantılar hemen dikkatimi çekti, belli ki Kayseri mantısıydı. Bu markayı ilk kez görmüştüm. Kullanılan malzemenin ne olduğuna baktım, çünkü prensip olarak soya kıyması yemiyoruz. Kaşıkla’da tamamen dana kıyma kullanılıyormuş ve herhangi bir katkı maddesi de yokmuş. Alıp denemeye karar verdik. Sonuç, muhteşem… Uzun zamandır bu kadar güzel mantı yememiştik. Meğer “Kaşıkla”, Kayseri’nin ünlü mantıcılarındanmış. İstanbul’da da çeşitli yerlerde şubeleri varmış.

Gelelim, mantının sosuna. Eğer mantıyı yazın yapıyorsam, göz kararı olgun domatesi birkaç diş sarımsakla birlikte doğrayıp az tereyağında suyunu bırakana kadar pişirip, tuzunu ilave ediyorum. Domates yeterince sulu değilse, mantının haşlama suyundan ilave ediyorum. Eğer mantıyı kışın yapıyorsam, bir miktar domates ve kırmızı biber salçasını doğradığım sarımsakla birlikte yağda kavurup üzerine mantının haşlama suyundan ilave ediyorum. Bence bu soslara tat veren, ilave ettiğim sarımsak.

Sizler mantıyı nasıl yapıyorsunuz? Sos için farklı önerileriniz var mı?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac