Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



28 Ocak 2010 Perşembe

Havuçlu Cevizli Kek



Yağacak mı yağmayacak mı derken, sonunda İstanbul’a kar yağdı. Cumartesi sabahı uyandığımda henüz çok kar yoktu, ama hava soğuktu ve yağış başlamıştı.

Kar tutmadan, mutfak alışverişimizi yapıp hemen eve döndük. Alışverişi bu sefer biraz abarttığımı, “afet geliyor” yakarışlarına aldanıp eve erzak stokladığımı itiraf ediyorum.

Cumartesi öğleden sonra iyice bastıran kar, Pazar sabahı ortalığı beyaz bir örtü gibi kaplamıştı. Hem yolların durumuna güvenmediğimizden hem de zincirimiz olmadığından ve kabul ediyorum haftanın yorgunluğunu bahane ederek Pazar günümüzü evde geçirdik.

Kahvaltıdan sonra, “kek yapsam mı acaba?” soruma, “aaa zaten uzun zamandır kek pişirmemiştin” şeklinde aldığım, hafif serzenişli cevap üzerine, tarif defterimi karıştırmaya başladım. Aslına bakarsanız kek pişirmeyi küçüklüğümden beri çok severim. O zamanlar minik bir defterimin olduğunu ve kek tarifleri topladığımı hatırlıyorum. Kim bilir nerede o defter? Neyse…..

Literatürde, Issız Adam Keki olarak da bilinen Havuçlu Cevizli Kek, hem evdeki erzağımıza uygundu hem de içinde havuç olduğu için tam anlamıyla “hamur işi” sayılmazdı.

Hemen işe koyuldum. Önce malzemeleri buzdolabından çıkardım –ki oda sıcaklığına gelsinler, kekim güzel kabarsın-, sonra da kek kalıbımı yağladım. Küçücük bir sofra kurmayı da ihmal etmedim.



Kekin yanına bol sütlü kahve yaptım ve tuzlu niyetine kuruyemiş çıkardım. Hep böyle kar olsa, eve kapansak da kek pişirsem diyesim geliyor ama çok kar yağınca da insan sevdiklerinden uzak kalıyor….

Malzemeler:

- Üç yumurta
- 1 su bardağı toz şeker
- ½ su bardağı sıvıyağ (ben ayçiçeği+zeytinyağını karıştırarak kullandım)
- İki orta boy havuç (rendelenmiş)
- 1 su bardağı ufalanmış ceviz
- ½ tatlı kaşığı tarçın
- Un
- 1 paket kabartma tozu, 1 paket vanilin

Yapılışı:

1. Yumurtaları, toz şeker ilavesiyle köpük köpük oluncaya kadar çırpın.

2. Sıvıyağ, rendelenmiş havuç, ufalanmış ceviz ve tarçını ilave edip birkaç kez karıştırın.

3. Elediğiniz unu, vanilini ve kabartma tozunu ekleyerek, normal kek hamurundan daha kıvamlı bir hamur tutturun. (Hamurun kıvamlı olmasının nedeni, havucun pişerken suyunu salacak olması.)

4. Hamuru, yağladığınız kek kalıbına dökün. Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında pişirin.

Afiyet olsun !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac