Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



12 Mart 2015 Perşembe

Bayat Simitten Börek


Simit ya da gevrek, adı ne olursa olsun harika bir lezzet öyle değil mi? Kendimi bildim bileli bayılırım simide. Tek başına, yanına bildik ikileme- üçlemelerle (peynir, çay/ayran) her öğün her yerde. İster ayaküstü ister uzun soluklu kahvaltı sofralarında. Ama illaki de billaki de tallahi de sokak simidi. Bu dediğim, ortada bunca açlık ve yokluk varken, şımarıklığın daniskası biliyorum ama o yumuşacık pastane simidiyle aram hiç olmadı.

Geçenlerde sevdiğim bir arkadaşım kahvaltıya geldi, maalesef sokak simidi bitmişti, mecbur pastaneden aldım, haliyle de pek yenmedi. Normalde hiç artmayan simit arttı, ben de klasik yöntem dondurucuya kaldırdım. Artan simit ya martılara gidecekti ya bir şekilde biz yiyecektik. Bu sefer, havaların açık gitmesini fırsat bilerek hayvancağızların rızkına göz diktim ve simitleri kendimize yedirmeye karar verdim :) İnternet iyi ki var, herşeyi pek bilen google'a "bayat simit" yazınca envai çeşit tarifle karşılaştım. Mevsimsel kullanım ve elde mevcut erzakı düşünerek, fotoğraftaki lezzeti anlatacağım şekilde pişirdim. Yumuşacık, gayet doyurucu hatta şişirip patlatıcı oldu. İster kahvaltıya ister çay saatine ister yardımcı yemek olarak tüketilebileceğini düşünüyorum. Ölçüleri tam veremiyorum, göz kararı uyguladım.

Bir tam simidi, ince halkalar halinde kestim. Hafif yağladığım güveç kabına (borcam da olur) dizdim. Üzerine yine incecik yağ gezdirdim. Diğer yanda bir yumurta, yarım paketten az krema, süt, rendelenmiş kaşar, tuz ve karabiberi çırptım. Bu harcı gezdirerek simitlerin üzerine yaydım. Bu haliyle simitlerin harcı iyice çekmesini bekledim. Sonra da ısınmış fırında üzeri kızarana kadar pişirdim.    

Deneyecekler, mevsime göre domates, biber; isteğe göre sucuk, kırmızı pul biber de ekleyebilirler. Krema şart değil, onun yerine sütün miktarını arttırmak yeterli olacaktır.

Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac