Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



17 Şubat 2015 Salı

Yaramaz Fareler- (çocuk kitabı önerisi)

Bugün, devasal bir kitapçıdan hiçbir çocuk kitabı alamadan ve kendim için istediğim kitabı bulamadan çıkmayı başardım. Alkışlar, bol tezahürat bana geliyor. Evet çocuk kitabı alma konusunda çok seçiciyim, daha önce de anlattığım gibi okumadan, resimlerini ve anlatım dilini önce kendim beğenmeden alamıyorum. Bazı kitapların anlatımı iyiydi ama çizimlerini beğenmedim, kaba ve hantal geldi. Bazıları Defne'ye göre uzundu, kaybolup gidecekti bir yerlerde. Bazıları motomot "şu şöyledir, bu böyledir" içeriğindeydi ki, o tür kitapları hiç sevmiyorum. Belki bu kadar titizlenmek doğru değil, benim hoşuma gitmeyen bir anlatımı ya da çizimleri Defne beğenebilir, ama sonuçta başkasına birşey alırken önce kendi içimize sinmesi gerekmiyor mu?

İşte bu yüzden, eve döner dönmez yapmam gereken tüm işleri bir kenara bırakıp geçtim blogun başına. Uzun zamandır yapmadığım, çocuk kitabı tavsiyelerinden birini yazmaya koyuldum.

Birkaç ay evvel yine 1 saate yakın süren kitapçı ziyaretimde, onlarca kitabı tarayıp Yaramaz Fareler'i bulmuştum. Yazım dili, resimlerin sempatikliği, hikayenin akıcılığı ve doğrudan değil de dolaylı olarak mesaj vermesi, baskı kalitesi çok hoşuma gitmişti. Yazar ve resimleyen Helga Bansch, Avusturyalı bir pedagog, 25 yıl da ilkokul öğretmeni olarak çalışmış. Yazdığı ve resimlediği kitaplar, çeşitli ödüller almış.

Kitap, birlikte yaşamanın mümkün olduğunu anlatıyor. Kahramanız Gülsen Hanım'ın evini fareler istila eder. Gülsen Hanım da onlardan kurtulmak için çeşitli yöntemler dener ve en sonunda pes edip evini terk etse de, sıla hasretine dayanamaz, illa dönecektir evine. Peki ama farelerle nasıl uzlaşacaktır?

Defne, bu kitabı beğendi. Bazı bazı hikayeden çok resimlere dalıp gitti, hakikaten çok espirili, detaylı çizimleri var kitabın. Favorisi, farelerin kaka yapıp Gülsen Hanım'ı çıldırttıkları sayfa oldu, Allah'tan bunu evde benim üstümde denemedi :)

Yarın, muhtemel bir kar tatiline hazırlıksız yakalanmak istemiyorsanız, bu kitabı şiddetle tavsiye ederim.    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac