Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



10 Haziran 2014 Salı

Karışık Deniz Mahsullü Makarna

Geçenlerde kızı babaannesine satıp, eşimle İkea'ya gittik, Defne'nin odasına bir ünite almamız gerekiyordu. İkea çok sık gittiğimiz bir yer değil, hem evimize uzak hem de en son ailecek gittiğimizde Defne feci grip olmuştu.

Alışverişimiz bitince fırsattan istifade, kendimi İsveç gıda marketi reyonuna attım. Yıllar evvel yine İkea'dan aldığım ve başka hiçbir markette bulamadığım karışık deniz mahsullerinden almak istiyordum. Nitekim buldum da.
Bu dondurulmuş paketin içinde, ayıklanmış deniz tarağı eti, (kabuklu ve kabuksuz) karides, midye ve mürekkep balığı var.

Bir yanda makarnayı demlerken* (evet makarnayı haşlayıp sonra suyuyla uğraşmıyorum), paketin içini süzgece alıp yıkadım ve suyunu süzdürdüm. Diğer yanda, doğranmış iki diş sarımsağı biraz zeytinyağında azıcık kavurdum. Üzerine irice bir domatesi rendeledim. Domates suyunu iyice bırakıp kaynamaya başladığında süzgeçteki muhteviyatı ilave ettim. Azıcık taze çekilmiş karabiber ve tuz ilave ettim.
Deniz mahsullerinin piştiğine kanaat getirince yarım paket çiğ krema ilave ettim ve kaynama noktasına kadar pişirdim. En son, sos ve makarnayı karıştırdım.
İkea ünitesinin kurulumu, Defne'nin yemeği, ardından bizim yemeğimiz derken vakit hayli geç olduğundan flash'lı korkunç bir fotoğraf oldu ama idare ediverin artık.

Örtünün üzerindeki turuncu noktacıklar, yağ lekesi değil, yemek yerken resim yapan Defne'nin örtüme layık gördüğü "uğur böceği noktacıkları"ymış, kendisinin yalancısıyım efendim. (Carioca marka kalemlerin yarattığı bu şaheserler yıkanınca çıkıyor Allah'tan)......

Yorgun ama gururlu babaya ve yeni odasının sevinci yüzüne yansıyan kızıma böyle bir sofra yakışırdı ancak... Ben mi? Annenin canı patlı'caaaaaannnn demiştim ya :)


Not: Bu seneki doğum günüm bayrama denk geliyor, "muhteşem ikili"ye duyurulur diyeceğim ama biri inatla blogumu okumuyor diğerinin okuma yazması yok. Ah ben nerelere gidem???  

2 yorum:

  1. hani Aziz Nesin demişti galiba, " benim için Tanrı bir çocuğu sevindirdiğim zaman o çocuktaki sevinç ifadesidir". İşİşte bu fıstığın mimikleri tam da bu bence. Deniz mahsulleri ile makarnanız muhteşem. Sırf onun için gidebilirim İKEA ya. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Ilhan bey, Defnenin sevinci hakikaten çok içten, samimi :) Aziz Nesin ne güzel söylemiş.... Sizin diyete denk geldi bu post kusura bakmayın, selamlar !

    YanıtlaSil

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac