Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



10 Nisan 2014 Perşembe

Gün'demin Neresin'deyim?

Biraz serin ama apaydınlık bir güne "merhaba" dedim bu sabah, klasik 6:45'te :) Kahvaltıydı, sağı solu toparlamaktı, hazırlanıp evden çıkmaktı derken, en değerli "paket"imi yuvasına teslim ettikten ve ziyaret etmek istediğim arkadaşımın şehir dışında olduğunu öğrendikten sonra kendime bir keyif çayı ısmarladım. Huyum kurusun, yalnızsam asla ve asla birşeyler okumadan oturamam bir yerlerde, telefonu kurcalayıp kendimi oyalama alışkanlığım da yoktur. Bu yüzden gittiğim yerden günlük gazete istedim, sağolsunlar Milliyet'i getirdiler. Çook uzun yıllar evvel büyükbabamla yaşarken hergün evimize giren gazete.....

Bir bardak çay eşliğinde kendi kendime, sessizce, bölünmeden kalabilmek inan çok iyi geldi sevgili okuyucum. Moralimi bozmadan, detaylara fazla girmeden göz gezdirirken, dikkatimi çeken dört
haberi, yorumsuz olarak paylaşmak istedim.

Birinci haber; Suudi Arabistan'da kız öğrencilere uygulanan spor dersi yasağının tamamen kaldırılması gündemdeymiş. 

İkinci haber; İsveç'te kamu sektöründe halihazırda 7 saat olarak uygulanan mesai saatinin, hastalık izninin azaltılması ve motivasyon amaçlı olarak 6 saate indirilmesi, üstelik ücrette azaltma yapılmadan bunun gerçekleşmesi gündemdeymiş. Bunun için deneme çalışmaları başlamış. 

Üçünü haber; Irak'ta 9 yaşındaki kız çocuklarının evlenmesine cevaz veren bir yasanın çıkarılması gündemdeymiş, böylece çocuk gelin uygulaması yasallaşmış olacakmış.

Dördüncü haber; ve Türkiye... kadın çalışana "evet", kadın yöneticiye "hayır". Sadece özel sektörde değil kamu sektöründe de durum böyle. Sadece 1 kadın valimiz varmış. 

Kocaman bir gazete ve yüzlerce haber arasında benim aklıma kazınanlar bunlar. Tarih 10 Nisan 2014.... Dünya gündeminin benim gözümden başlıca haberleri...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac