Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



3 Nisan 2013 Çarşamba

İnternetten Alışveriş mi???? (Joker'in 1 Nisan şakası)

İnternetten alışveriş yapar mısınız? Yaparsanız ne alırsınız? Haydi benim maceralarımı dinleyin...

İnternetten alışverişe ilk başlayanlardan biri marketlerdi. O zamanlarki adıyla Gima'nın internet sitesine üye olmuştum. Özellikle kar yağdığında ve hava kötü olduğunda, internet sitesinden alışverişimi yapıyordum, belirlediğim gün ve saatte de teslim alıyordum ürünleri, o zamanlar gönderim ücreti yoktu, kapıda kredi kartınızla ödemenizi yapıyordunuz. Benim için gerçekten çok pratikti. Hem karda arabamı çıkarmıyordum hem hafta içi iş dönüşü ihtiyaçlarımız eve geliyordu. Sonraları Migros'tan aynı işlemi yaptım, doğumdan sonra evden çıkamadığım günler telefonla sipariş de verdim birkaç kez. Gayet iyiydi sonuç. Hala da çok sıkışsam bu yöntemi kullanırım, beni pişman edecek bir tecrübe yaşamadım.

Aynı dönemde İdefix'in internet sitesine de üye olmuştum. Hen indirim hem taksit imkanı vardı, üstelik kitapçılarda bulamadığım eski yayınları şipşak, kitapçı kitapçı gezmeden alabiliyordum. Gorki'nin meşhur üçlüsünü idefix'ten alarak okumuştum mesela. Kargo ücreti ödemiştim evet, ama oradan oraya gezip o üç kitabı aynı anda bulmam benim için çok daha yorucu ve masraflı olacaktı.

Sonralarda, yeni yeni popüler olmaya başlayan Markafoni'ye üye oldum. Kıyafet ya da ayakkabıyı denemeden alamayanlardan olmakla birlikte züccaciye türü alışverişler yaptım. Kırık dökük olmadan sapasağlam teslim aldım siparişlerimi.

Geçenlerde de Joker'in internet sitesinden Defne'ye scooter aldım. "Mart ayı boyunca kargo ücreti bedava" ve "tutar ne olursa olsun world'e 12 taksit" avantajlarından faydalandım. Bir taşla iki kuş vurdum diye sevinip müjdeyi Defne'ye verdim, birlikte "kargocu amcayı" beklemeye başladık. Normalde geçtiğimiz cumartesi elimize ulaşması gereken scooter gelmeyince çağrı merkezini aradım, depoda sıkıntı olduğunu siparişin bir başka depodan geleceğini, ancak gecikmeli olarak Salı günü elimizde olacağını söylediler. İşte o an, benim pişman olduğum andı. Çünkü internetteki vaadlerine göre scooter cumartesi elimizde olacaktı ve Defne tüm haftasonu parkta bahçede onun tepesinden inmeyecekti. Üstelik haftasonu eşim evde olduğu için tek başıma gidip rahatlıkla mağazadan alma imkanım da vardı. Neyse üzerinde durmadım ama pazartesi günü internet sitelerinden siparişimi takip edince halen kargoya verilmediğini gördüm ve çağrı merkezine telefon ettim. Tam da 1 Nisan günü, bana siparişin iptal olduğunu, ürünün ellerinde olmadığını söylediler. Telefondaki temsilciyi azarlamanın bağırmanın faydasız ve çok ayıp olduğunu düşünerek uygun bir dille şikayetimi yaptım. Bana olmayan ürünü nasıl sattıklarını, kredi kartımdan nasıl tahslat yapıp da sonradan ürünü göndermediklerini sordum. Aldığım yanıt tahmin edeceğiniz gibi, "özür dileriz, haklısınız, tutarı kartınıza iade edeceğiz" oldu. "Peki kaybolan güven ne olacak" diye sormadım bile, sonuçta koskoca Joker firması bir müşteriyi kaybetse ne olur öyle değil mi? Bu arada Defne de kaç gündür camda, her çalan kapıya koşuyor "kargocu amcayı" ve "scooter"ını bekliyor. Ona da ayrı üzüldüm, keşke Defne'ye söylemeseydim baştan diye, ama işte firmaya duyulan güven insana başka bir şey düşündürtmüyor, hataymış. Neyse, bize en yakın mağazalarını aradım ve "stoklarda olmayan" scooter'ın mağazada olduğunu öğrendim ve Defne'yi kapıp mağazaya gittim, Scooter'ı alıp eve geldik, ancak yol parası ve kartıma taksit yapılmaması hanemize zarar kaydedildi. Aslında bu kadar basitti işte, perşembe internetten sipariş vermemin hiçbir anlamı olmamıştı. yine ben uğraşmıştım git gelle. Yine aradım ve mesaj attım Joker'e, bu sefer paramı bir an evvel iade etsinler diye. Gelen cevap yine trajik "gecikme için özür dileriz, tutarı iade edeceğiz". Vee tutar bugün hesabıma iade edildi, aslında onun için de bayağı uğraşacağım diye korkmuştum ama yazılı şikayetimde kendilerini tüketici hakem heyeetine bildireceğimi ifade ettiğim için sanırım öncelik verdiler. Ancak sinirim hala geçmedi, bu sefer de "gecikme" lafına takıldım, çünkü olay gecikme değil resmen taahhütlerini yerine getirmemekti. Belki binde bir yaşanan bu olay benim başıma geldi ama dediğim gibi her anlamda pişman oldum internet sitelerini kullandığıma. şikayetimvar.com'a bakınca orada da bu firyamla ilgili benzer şikayetler gördüm demek en iyisi bizzat mağazaya gitmek, taksit ve kargo ücreti palavralarına inanmamakmış.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac