Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



24 Kasım 2011 Perşembe

Dana Şinitzel ve Patates Salatası

Dün eşimin doğum günüydü. İlk kez baba olarak kutlayacağı bu özel günde, hep birlikte dışarı çıkamayacağımıza göre evde, pratik ve ne zamandır yemediğimiz birşeyler pişireyim dedim ve neticede rahmetli anneciğimin biz küçükken yaptığı şinitzel geldi aklıma. En son iş gezisi nedeniyle gittiğim Viyana'da yemiştim, bu açıdan da nostalji olacaktı.

Şinitzelin yanına patates salatası ve mevsim salata yeterli olacaktı. Zaten bildiğim kadarıyla orjinal servis usulü de şinitzelin patates salatası ile servis edilmesidir.

Haftasonu kasabımızdan dana antrikot istediğimi, şinitzel yapacağımı söyledim ve etleri dövmesini istedim. İşte önemli olan, etin iyi kalite olması ve dövülerek normal boyutunun iki katına ulaşması. Elimde dört adet şinitzellik et oldu. Gelelim malzeme ve tarife:

Malzemeler:

- Dört parça şinitzellik hazırlanmış et (iki kişiyseniz iki parça da yeterli)
- Bir yumurta
- İki yemek kaşığı su
- Un
- Rondodan geçirilmiş ekmek içi
- Tuz, karabiber
- Kızartmak için sıvıyağ
- Eti servis ederken kullanacağınız bir parça tereyağ ve limon.

Yapılışı:  

1. Etleri yıkayın ve sularını süzdürün. Ardından karabiber ile tatlandırın.

2. Diğer yanda yumurtayı çırpın ve suyu ilave ederek karıştırın. Yumurtaya su ilave edilmesinin nedeni hem etin kabarması hem de çıtır çıtır olması.

3. Unun içerisine bir miktar tuz ilave edip karıştırın.

4. Etleri önce una, sonra yumurtaya ardından rondodan geçirilmiş ekmek içine bulayarak bol yağda kızartın.
(Galeta unu yerine, rondodan geçirilmiş ekmek için kullanmanızı şiddetle tavsiye ederim, daha lezzetli oluyor)

5. Kızarttığınız etleri servis tabağına alıp üzerlerine bir parça tereyağ ve limon dilimi koyun. Yemeden önce tereyağını sıcak etin üzerinde eritin, ardından limonu etin üzerine sıkın.

Patates Salatasını ise şöyle yaptım: Patatesleri doğrayıp buharda pişirdim. Bence buharda pişirilen tüm sebzeler hem aromalarını iyi koruyor hem de vitaminleri içlerinde kalıyor. Diğer yanda hardal, limon suyu, zeytinyağı ve tuzu iyicec karıştırarak sosu hazırladım. kırmızı soğanı piyazlık doğradım. Patatesler yumuşayınca sıcak sıcak servis tabaklarına alıp, hemen sosu döktüm. Sos için ölçü veremeyeceğim, göz kararı ve damak zevkinize göre ayarlamanız yeterli olacaktır.

Netice; çıtır çıtır şinitzel, hafif ekşimsi tatlımsı patates salatası = mutlu iki bünye ve 11 aylık bebişleri...

Afiyet olsun !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac