Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



17 Eylül 2010 Cuma

20. Hafta- İlk Hareketler ve Detaylı Ultrason

20. haftayı özellikle yazmak istedim, çünkü hayatım boyunca hatırlayacağım, benim için çok özel anları yaşamaya başladığım bir hafta oldu. Minik meleğimin ilk hareketlerini (daha doğrusu tekmelerini) bir Pazar sabahı hissettim. Bu haftalarda bebeğin hareketlerini hissedeceğimi bilmekle birlikte, yine de irkildim ve şaşırdım. Resmen karnımın içinde bir yerlerden “pıt pıt” diye itti biri. Devam eden günlerde de özellikle yatar ya da oturur haldeyken ve şekerli birşeyler (mutlaka tatlı değil, meyve de olabilir) yediğimde hareketlerini hissedebiliyordum. Hareketler, her zaman şiddetli olmuyor, genellikle kıpırtı olarak tarif edebilirim. Eşim de elini karnıma koyarak, hareketleri hissedebildi. Gebeliğin mucizevi olduğunu düşünmemek elde değil….


Yine bu hafta, detaylı ultrason için randevumuz vardı. Her zamanki doktorumuz değil, bu işte uzman bir başka doktor detaylı ultrasonu yaptı. “Bebeğin genel anatomik incelemesi” denilebilecek bu tetkikte, bebeğin kemik ölçümleri, kafatası ölçümü, gözleri arasındaki mesafe, organları inceleniyor. Bebeğimizin cinsiyetini de, yapılan detaylı ultrasonda öğrendik. Bizi merakla bekleten, meğer minnacık bir kızmış.

Bana, kullandığım multivitamine ek olarak demir ilacı (gyno ferro sanol) da verildi, meğer bu dönemde tüm hamile hanımlara veriliyormuş. Bir de doktorum, tetanoz aşısı yaptırmam için beni Sağlık Ocağı’na yolladı. Bu aşı, hem beni hem de bebeği doğumda kullanılan malzeme ve genel olarak ortamdaki tetanoz risklerinden koruyacakmış. İlk aşı şimdi, ikincisi 4 hafta sonra olmak üzere iki doz uygulanacakmış. İstersem bunları tamamlayabilirmişim. Sağlık Ocağı bu konuda gerekli bilgileri ve aşı kartımı verdi. Hemşire, aşı yapılan kolumu fazla kullanmamamı, biraz ateşim çıkabileceğini ve kolumda, tutulmaya benzer ağrı olabileceğini söyledi. Nitekim böyle bir ağrıyı yaklaşık dört gün kadar hissettim. İçinizdeki minik kıpırtı böyle ufak acıları düşünmenizi engelleyip sizi mutluluk sarhoşu yaptığından, büyütülecek bir şey değil, bence normal zamanda yapılan aşı acısı kadar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac