Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



24 Şubat 2014 Pazartesi

Kakaolu Islak Kek


Ben küçükken bizim evde her haftasonu bir kek pişerdi. Gerek hafta içi sabahları gerekse okul dönüşü yer bitirirdik o mis gibi kekleri. Kek hamurunu hazırlayan annemi sabırsızlıkla bekler, kabın dibinde kalan malzemeyi kaşıklamayı çok severdim. O zamanlar çiğ yumurtadan korkmazdık, ne yazık sanki yüzyıl öncesinden bahsediyorum değil mi?

Defne de eşim de kek insanı değiller. Sevmediler, sevdiremedim.... E bize misafir de pek gelmediği için kek işi iyice rafa kalkmıştı. Ta ki Defne, kakaolu mamullere dadanana kadar.

Sibel'in Kahvesi severek takip ettiiğim bloglardan biri. Bu tarif de ona ait. İçinde çiğ yumurta olmaması ve iki bardak süt kullanılması benim gibi "titiz" bir anne için bulunmaz oldu. Velhasıl pişirdim, yedim, yedirdim, bizim evde geçer not aldı. Tarifi aynen uyguluyorum, yalnız bir paket kabartma tozu kullanıyorum ve son aşamada sütü dökmeden önce keki 10 dakika oda sıcaklığında dinlendiriyorum.

İster ılıkken ister soğukken yiyin inanılmaz bir lezzet. Browni gibi birşey. Yazın yaptığımda ılıkken yanına bir top vanilyalı dondurma koymayı planlıyorum.

Deneyin, pişman olmayacaksınız !


2 yorum:

  1. http://www.burcinindenemeleri.com/2008/03/islak-kek.html
    Bak bunu da ben tavsiye ederim. ben 3 yumurta ile yapıyorum tarifi. şekeri de biraz daha az koyuyorum. Bu tarifte de çiğ yumurta dökmece yok. Ben üstüne vişne suyu yerine süt döküyorum. yiyen bir pişman, yemeyen bin... İşyerinde meşhur oldum bu tarif sayesinde :)
    Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Ah Sütlü Kahve ben bu tarif yüzünden yazın, denize filan giremeyeceğim daha bugün kahvenin yanında tuğla büyüklüğünde bir dilim yedim... Önerdiğin siteye bakacağım şimdi merak ettim, teşekkürler :)

    YanıtlaSil

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac