Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



28 Eylül 2013 Cumartesi

Yazlık Usulü Balık

1 Eylül benim gibi balıkseverlerin bayramıdır, çünkü av yasağı kalkar, balık tezgahları açılır ve boy boy cins cins balıkla süslenir. Av yasağı boyunca sadece belli balıkları tüketebilirken, yasak sonrası seçeneğimiz artar.

Bu postumda yazlıkta pişirdiğimiz çipuraların tarifini vermek istiyorum. Aslında "tarif" denemez bence, gayet basit, pratik, benim gibi küçük çocuklu evlerde hızlıca uygulanabilecek bir yöntem.

Temizlenmiş balıkları güzelce yıkayıp suyunu süzdürüyorsunuz. Ardından gövdelerine bıçakla boydan boya bir çizik atıyorsunuz. Sonra balıkların her tarafını limonla ovuyorsunuz. Çiziklerin içerisine, birer dal biberiyle yerleştiriyorsunuz. balıkların üzerine kalın halkalar şeklinde kesilmiş soğanları koyup pişirme saatina kadar buzdolabında bekletiyorsunuz, ardından ızgarada balıklarınızı pişiriyorsunuz. Dilerseniz tuz da ekleyebilirsiniz.

Bizim evde balık, taze ekmek ve bol limonlu patates salatasıyla servis edilir. Artık tercih size kalmış. Şöyle rokalı domatesli bir salata da yakışmaz değil :)

Afiyet olsun !

2 yorum:

  1. harika görünüyorlar.. Ben de av yasağının kalkmasına gün sayanlardanım :) bir ara ben de kendi sosumun tarifini yazayım blogda.. ama biberiye de çok yakışır bilirim.. ellerine sağlık komşum :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim, benimki dediğim gibi tarif bile sayılmaz çok basit :) Seninkini merakla bekliyorum, iyi haftalar komşum :)

    YanıtlaSil

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac